Kotwienie

Prawidłowe rozplanowanie elewacji

Elewacja murowana narażona jest na trudne warunki atmosferyczne oraz siły pochodzące z naporu wiatru (parcia i ssania). Między ścianą elewacyją a ścianą nośną znajduje się pustka wentylacyjna oraz izolacja termiczna. Kotwy drutowe przenoszą te obciążenia na mur nośny. I choć wyglądają niepozornie, nie jest to zwykły „kawałek drutu”, nie wolno lekceważyć ich montażu.

W naszej ofercie znajdziecie Państwo różnego rodzaju kotwy :

Kotwienie

Kotwy do późniejszego montażu - typ KWK - wkręcana

Kotwy do późniejszego montażu - typ KWB - wbijana

Kotwy do cienkich spoin

Kotwy wkładane w spoiny na etapie budowy stanu surowego

Rozmieszczenie

Liczba kotew użyta na 1m2 zależy od strefy obciążenia wiartem oraz odległości między ścianą elewacyjną a ścianą nośną. W większości przypadków sprawdza się 5 szt./m2. Oznacza to 40- centymetrowy rozstaw pionowy oraz 50-centymetrowy rozstaw poziomy. Ważne, aby kotwy mijały się między warsywami (patrz rys. poniżej). Dodatkowe zagęszczenie kotew występuje wokół otworów, wzdłuż dylatacji ( 3 szt./mb w odległości 15 cm od krawędzi).

Dodatkowe zagęszczenie kotew występuje wokół otworów, wzdłuż dylatacji ( 3 szt./mb w odległości 15 cm od krawędzi).

Instrukcja montażu

1. Wywiercić otwór rekomendowanej średnicy i głębokości.

2. Nałóż kołek KRK/NKRK na kotwę

3. Osadź kołek w wywierconym otworze.

4. Dobij kotwę za pomocą płotka / wkręć za pomocą wkrętarki do całkowitego zakotwienia połączenia w podłożu.

Akcesoria do kotew

Krążek dociskowy

Przy kotwieniu elewacji ważnym elementem są krążki dociskowe. Stabilizują one warstwę termiczną oraz odprowadzają skropiny pary wodnej z dala od ocieplenia.

Kołki rozporowe

Kołek NKRK

Cechy:

  • specjalna konstrukcja kołka pozwalająca na osiągnięcie wysokich parametrów montażu kotwy w podłożach otworowanych i gazobetonie.
  • kołnierz zapobiega ślizganiu się kołka w otworze.

Kołek KRK

Cechy:

  • elementy żebrowane i wypustki przeciwdziałające obracaniu się kołka w otworze.
  • kołnierz zapobiega ślizganiu się kołka w otworze.
  • dwie strefy kotwienia dla wysokich nośności kotwienia w materiałach pełnych.